Ved..

Ja igår fixade vi den sista veden från kärran. Thomas klyvde och jag körde in den i veaskjulet och sen körde jag in torr ved i pannrummet.
 Den måste ju vara tom när vi åker till Falköping på lördag då det är 40 års kalas för Thomas syster Kerstin.
Sen ska vi lasta den med Thomas pappas virke som togs hit när vi byggde veaskjulet.
För försvinner inte det så får vi inte någon ved.

Sen gav jag mig på ett baka min farmors halvmånar igår oxå.
De är allas favorit i våran familj.
Farmor har fått receptet av farfars mamma tror jag att det var för det var farfars favvo kaka.
Tycker de blev lyckade.
Ett annat sätt att använda sitt plättjärn på än bara till plättar.



Vi tittade på filmen Doom och sen badade vi lillfisan innan vi la oss för natten.
Som vanligt satt Thomas uppe lite längre för han fastnade framför datorn.

Nej nu är det dags att äta något och sen ska lillfisan ha mat igen ju.
Ikväll blir det att Thomas ska såga pall och jag ska nog såga lite pinnar.
Finns alltid något att göra.

Imorgon bär det av ut och leta farsdags present till min pappa och till Thomas från Jenna.
Ska oxå köpa något till Thomas pappa. Det vanliga blir det.

*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0