Veckan & Helg...

Ja förra helgen var vi ju inte hemma för vi var i Jönköping.
Det var dags att rensa ur min farfars garage och hälsa på min mamma så klart oxå.
Vi kom ner på fredagen.
På lördagen var vi hos farmor och rensade.
Jag vet att min farfar hade ordning på sina saker och nu såg jag det igen.
Han hade massor och olika sorts skruvar och alla var sorterade i små askar lr små påsar.
Han hade byggt lite i garaget för att få in saker och att de inte skulle vara i vägen.
Han var duktig på att komma på smarta lösningar.
Sen blev det lunch.
Vi hann klart allt lr rättare sagt så fixade Thomas & Thomas det.
På kvällen grillade vi hos min mamma och sen bestämde jag & Thomas att vi skulle åka och bada.
Så det blev bad i Åsasjön.

På söndagen åkte Thomas upp till Kjell medan jag & Lillan var kvar i Jkpg.
Thomas hade tur när han åkte upp. Precis utanför Kjell så gick bromsvajern av på bilen men när han skulle fixa det så var det bara sprintern som gått av.
Så det var inte så jobbigt som tur var.
Jag, Lillan & mamma åkte en sväng till A6.
Vi fikade och Lillan fick en klänning och jag en kjol av min mamma.


Har velat köpa den läng men nu var den på rea..
Tack Mamma!!


Lillan hos min farmor..

I veckan  har vi gjort lite allt möjligt.
På måndagen lastade vi av kärran.
Tisdag regande det.
Onsdagen lastade vi av det sista och Thomas såga isär stockarna som vi hämtade förra veckan så jag kan klyva dem nästa vecka. Hoppas jag orkar lyfta upp dem på klyven.
Hämtade även pall från Thomas jobb.
Så det blev mat på Mc.
Igår sågade Thomas upp all pall.
Jag rensade aska så att Thomas kunde ta med spiken idag när han åker.

Nu imorgon kommer min pappa och familj och hälsar på.
Funderar bara på vad vi ska hitta på.

*kram*


Kommentarer
Postat av: Sofie

Gud vilken söt klänning, den kommer lillan passa perfekt i!

Skoj med besök, hoppas ni får mysigt!

Kram

2010-07-16 @ 14:54:12
URL: http://itsmylovelylife.blogg.se/
Postat av: Anna

Så söt klänning!

Hur är det med er annars? Får ta och träffas snart igen :) Ha det gott i värmen!



Kram

2010-07-16 @ 14:58:48
URL: http://trollistrollmorsan.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0