Ved & Åter Ved...

Denna veckan har det bara handlat om ved när man kommit hemfrån jobbet.
Thomas har kapat och jag  har klyvt och jag har en del kvar oxå.
Lillan har oxå varit med och hjälpt mig med klyvningen.

I påsk åkte vi mot Tibro på långfredagen.
Vi sov hos mina svärföräldrar och åt påsklunch där på påskafton.
För att se åka till jönköping och hälsa på min farmor och även min pappa + familj var där.
På kvällen åkte vi till min mamma i Vaggeryd.
Där fick vi grillat tillkvällsmat och det var jätte gott.
Revben, råstekt potatis och grillad majs.
Med coleslaw och tzatziki.
Min mammas man kan verkligen laga mat.

På påskdagen var det dags att gå på billmässan på elmia.
Kjell och Bernt gick med oss medans lillan fick vara hos mormor.
Där hade hon jätte roligt.
Hon fick både gunga och leka i sandlådan.
På kvällen när viåkte upp mot Tibro igen hälsade vi på min kompis Annah och hennes familj.
DEt blev så att vi sov i Tibro mellan söndag och måndag oxå.
Så när vi kom hem så lastade vi av vedkapen som vi lånat av Thomas pappa.
För våran råkade Thomas bränna motorn på veckan innan.
Det blev en 80 mil i bilen totalt under helapåsken.
Tur att vi har en dotter som gillar att åka bil.

Det är snart dags att sova så God Natt!!

*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0