Tisdag Vecka 4..

Vi är inne i vecka 4 på detta nya år..
Idag har jag haft sotarn här och det gick klart bra.
Han vågade inte köra ner för all is i våran backe men han kom inte iväg sen ändå.
Han var tvungen att köra över en liten vall med is och det gick inte.
Men som tur är så fick han hjälp av några vid kyrkan så han kom upp då.

Lillan är ju även hemma idag och hon är så mysig hela tiden.
Hon busar och pillar med allt..

Vi var ju hemma i Tidaholm/Tibro nu i helgen.
På fredagskvällen var det ju Tidaholm för att fira Bernt.
Men när vi kom fick vi veta att Kjell hade kört vinkelslipen mellan 2 av sina fingrar och gjort ett rätt bra jack.
Det blödde så fort han rörde handen typ.
Så han fick åka till akuten i Skövde ihop med Thomas pappa.
Han fick sy ett stygn så det var lugnt..
Vi sov oxå hos Kjell till lördagen då vi lastade hästtranssporten med pall och annat..

Sen bar det av mot Tibro och kalas för min pappa.
Vi åt och jag bakade en after eight kladdkaka.
Vi pratade även lite om mitt kalas.

Vi tog även en liten tripp till Thomas föräldrar för att hämta Thomas byxor som han hade glömt.
Vi åt kvällsmat där.

Sen drog vi oss hemåt.
Lillan somnade i bak som vanligt.
Det blev Mc när vi kom till U-a för Thomas var hungrig igen.
Vi eldade lite oxå när vi kom hem.

På söndagen fixade Thomas kärran och jag plus Lillan gick en promenad.
Senare på fm kom en och hämtade pall.

Nu i veckan ska jag städa för på lördag är det fest...
Sen kommer ju våran kära vän nu på torsdag...

*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0