Helgen...

Ja vad har hänt i helgen då...

Vi kom sent till Mölltorp för vi åkte inte hemifrån förän vid 21 ungefär. Där stannade vi och pratade en stund med Johanna. Hon ville ju se lillfisan oxå.
Sen väntade sängen i Tibro.

Lördagen

Vi kom iväg från Tibro runt 11 och då var det pappa, Ann, Jakob, Rebecka och så jag och lillfisan. Hämtade upp framor för att äta grekisk buffé. Den var jätte god och jag blev jätte mätt.
Sen bar det av mot Östra kyrkogården för en minnesstund i kapellet.
Vi tände ljus för farfar och tänkte på honom.
Vi åkte till hans minnessten och farmor tände ett ljus.
Det är så fint med alla ljus som nu kommer att lysa på alla kyrkogårdar.

Åkte och handlade på Maxi och sen hem till farmor. Pappa och Ann skulle på möte så vi andra tittade på film och pratade. Det var väl mest jag och farmor som pratade. Jag fick hennes recept på halvmånar som jag ska ge mig på att baka.
Jag har oxå bestämt med farmor vilka kakor hon ska baka till Lillfisans dop. Vi kan bli rätt många ju.

Sen bar det av mot Tibro men Thomas mötte upp oss på Tidaholmsvägen för han hade ju varit hos Kjell hela dagen.
Vi skulle lasta ved men vi la ner det och bestämde att vi stannar en dag till i Tibro och lastar när det är ljust.


Söndag

Vi åt frukort hos Thomas föräldrar och sen åkte vi och lastade ved.
Vi åkte hemåt men stannade på Torp för att handla lite.
Var inne på Blomsterhallen och pratade lite med Rosis och köpte 2 blommor.
Sen när vi kom hem var det bara att börja elda för det var bara 12° här hemma.
Vi tog det bara lugnt resten av kvällen och tittade på film när vi åt..

Det var våran helg det...

*kram*


 


Denna la Farmor på Farfras minnessten när de firade bröllopsdag.



Farfars Minnesten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0