Ny Vecka...

Ja nu är det ny vecka och det är dags att bära in blöt ved.
Det var det vi gjorde igår. Thomas klyvde och jag bar in plus att jag bar in torr ved i pannrummet.
Annars blir det ju lite svårt att få värme i huset.

Igår fick jag ett sms kl. 03:20 av min bästa kompis i Fagerhult. Då var de på väg in till förlossningen i Jkpg. Hennes bebis var planerad till den 29 okt.
Hon har 2 barn sen innan och hennes man Björn har 1 sen tidigare. De gifte sig nu den 4 Juli i år.
Sen vid 09:45 kom nästa där det stod att de hade fått en liten tjej. Hon vägde 3250g och var 49 cm lång.
Jag är så glad för hennes skull. Så nu har Lillfisan en liten lekkamrat.

Hennes son Eddie hadde sagt att han skulle flytta om det blev en tjej till. Så jag frågade Björn igår hur han skulle göra. Fick svaret att han hade lovat mamma att han skulle bo kvar och att han var jätte stolt över sin lillasyster. För jag tror inte han förstod så mycket när hans första lillasyster kom. Han var bara 2 då och nu är han 6.
De har så mysiga barn.

Idag har jag varit på Bvc med Lillfisan för när hon hade 2 månads kontroll så hade hon gått ner istället så vi har varit där nu 1 gång i veckan för att se att hon går upp igen och det gör hon.
Hon är duktig.

Nej nu måste man i väg igen.
Finns en del att göra här hemma. Ved måste in, Elda och så ska hon ha mat snart igen..

*kram*


                                     Denna klänning har jag köpt på Tradera och den kom på posten idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0