För Lång Tid....

Det har verkligen gått för lång tid sen sist jag skrev. Försökte göra det hos pappa i helgen men jag blev avbruten hela tiden.

Ja vad har hänt sen sist då.

Jo vi var ju i Tibro i lördags. Lr rättare sagt så var jag och Jenna där för Thomas var hos Kjell.
Vi skulle fira att min syster Elisabet hade fyllt år och att systern Rebecka fyller nu imorgon. De blir 13 respektive 11 år gamla.
Till Rebecka hade jag köpt kläder för hon tycker att jag alltid har köpt snygga kläder. Köpte en svart kjol och en häftig tröja till det. Elisabet fick bara pengar till sitt ridläger i sommar.

Vi åt kyrkkasssler och min farmor och mina syskons morfar och fru var oxå där. Deras mormor och väninna kom sen + 2 till och de hade med sig smörgås tårta.
Jag hade gjort en chokladtårta som var jätte god så det blev mycket mat på en kort tid.

Sen vid 18 var det uppvisning med Rebeckas balettgrupp. Det var jätte fint att se. Jag är stolt över henne. Hon gillar verkligen barn och hon är så duktig. JAg är stolt över alla min syskon.

Det blev pizza till kvällsmat och min bror Jakob körde bilen när vi skulle hämta dem.
Så det var verkligen en trevlig dag. Ser en förändring när det gäller min pappa och jag blir glad när jag ser den. Han är verkligen stolt över att fått ett barnbarn. Han är för mysig.

På söndagen åt vi bara frukost hos Thomas föräldrar för att sen dra ut till Kjell för att lasta ved. Sen blev det turen över Värsås och kolla in en lada Kjell ska plocka ner.
Vi var hemma rätt tidigt och det var inte så kallt här hemma.

Nu i veckan har det väl inte hänt så mycket. Jag började lasta in veden från kärran igår i regnet och Thomas körde in ved till pannrummet för det var slut igen.

Det blir nog inget idag heller för det regnar så mycket ute nu.
Lillan står ute i regnet och sover. Tyckte hon behövde andas in lite bättre luft nu när hon är förkyld.

Jag håller på med inbjudningarna till dopet och jag har äntligen kommit på hur de ska se. Hoppas bara jag kommer att bli nöjd med dem. Måste ringa pastorn imorgon oxå för att få med den psalm jag vill ha med.

Imorgon ska man till barnmorskan för efterkontroll...

Nej nu måste jag jobba vidare med inbjudningarna och sen ska lillan ha mat snart igen...

*kram*


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh det har hänt mycket!! Vad roligt med dop! Det är ju så mysigt!! Skoj också att du kommit på hur inbjudningarna ska se ut!!

Ha det gott!!

Kram Anna

2009-11-19 @ 09:06:11
URL: http://trollistrollmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0