Dåligt Dåligt Dåligt...

Jag har varit jätte dålig på att skriva i min blogg nu på sistone.
Såg att det var över 3 veckor sen jag skrev sist.
Så här kommer en liten uppdatering om vad som har hänt på den tiden.

Jag har fyllt 30 den 31 januari och första lördagen i februari var det släktkalas i Tibro.
Vi var många och det var jätte kul.
Jag bjöd på Tacobuffé och det verkade gå hem hos alla.
En del tyckte det var lite riskfyllt i tanke på att det fanns äldre med men det funkade.
Min pappa hade även gjort ett bildspel med bilder på mig under de 30 år jag har levt.
Det var jätte fint att se så jag är jätte glad för det.
Pappa och Ann lekte även lite med mig.
De gjorde en besiktning av mig. Olika saker som jag gjorde för att klara den. Ungefär som en bilbesikning.
Det var roligt och såklart gick jag igenom.

Sen har det blivit så att jag har fått jobb.
Först lite praktik och sen går det över i jobb.
Men det är deltid och bara 3-4 månader men det känns bra i vilket fall.
Skönt att få komma igång igen.
Jobbet är på högskolan i Lysekil i cafét.
En av de anställda ska operaras så då tar jag hannes plats men tills dess gör jag praktik.
Så nu går lillan varje dag på dagis.
Det funkar jätte bra och hon gillar nog att det är mer tid på dagis nu.
För nu går hon bara in och leker direkt och bryr sig inte om mig lr Thomas.
Hon är för go min lilla umpa bumpa.

I helgen var jag och Lillans hos min mamma & Thomas.
Min Thomas fick vara hemma för det skulle kanske komma en och fixa vårat avlopp och sen var det ju så kallt ute så han var tvungen att elda oxå.
Helgen var jätte mysig men go mat och bara kunna va och andas lite.
Tack mamma & Thomas!!!

Detta med avloppet är att ett av rören från köksavloppet har gått sönder.
Nu har vi gjutgärn så det har rostat sönder.
Så nu ska vi få plaströr istället så inga matrester fastnar i rören och dessutom så hade vi inte tillräcklig med lutning så allt kommer bli bättre.
Hoppas att det blir fixat nu till helgen för det finna en del disk.
Har fått diska en del i Lillans badbalja i duschen för vi ska ha något att äta med och på.
Glas har vi så det räcker..

Så nu har ni fått en liten uppdatering.
Allt flyter på här...
Ska försöka få in lite bilder oxå sen..

*kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0